تماس

ترک اعتیاد ماری جوانا مشهد

ترک اعتیاد ماری جوانا مشهد

ماری جوانا رایج ترین داروی غیرقانونی جهان است. به گفته مرکز ترک اعتیاد ماری جوانا مشهد سالهاست که ماری جوانا معاف از نگرانی های معمول در مورد اعتیاد به آن، به عنوان یک داروی نرم در نظر گرفته می شود. با این حال ، تحقیقات اخیر نشان داده است که ترک ماری جوانا می تواند به راحتی رخ دهد. در نتیجه معیارهای تشخیصی برای ترک اعتیاد ماری جوانا در دفترچه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5) درج شده است. بررسی اجمالی چگونگی ترک اعتیاد ماری جوانا در مشهد  اگر حداقل چند ماه است که به شدت ماری جوانا می کشید و اگر به طور ناگهانی مصرف خود را قطع کنید ، ممکن است ترک مار جوانا را تجربه کنید. به گفته مرکز ترک اعتیاد ماری جوانا مشهد: یک مطالعه دانشگاه دوک از ۴۹۶ بزرگسالی که ماری جوانا مصرف کردند و سعی در ترک آن داشتند ، نشان داد که ۹۵.۵٪ از آنها حداقل یک علامت ترک را تجربه کردند در حالی که ۴۳.۱٪ بیش از یک علامت را تجربه کردند. تعداد علائمی که شرکت کنندگان تجربه کرده اند به طور قابل توجهی با تعداد دفعات مصرف ماری جوانا و مقدار مصرف افراد قبل از ترک ارتباط داشت. کسانی که روزانه ماری جوانا مصرف می کردند بیشترین علائم را تجربه کردند ، اما حتی افرادی که کمتر یک بار در هفته ماری جوانا استفاده می کردند ، برخی از علائم ترک را با شدت متوسط تجربه کردند. علائم ترک ماری جوانا تهدید کننده زندگی نیستند – خطر اصلی آنها این است که کسی که واقعاً می خواهد یا نیاز به ترک اعتیاد ماری جوانا دارد به شدت آزار می دهد. ممکن است احساس عصبی بودن زیادی و تحریک پذیری، مشکلاتی در خواب و خوراک داشته باشید و حتی ممکن است دچار سردرد یا چشم درد شوید. بعضی از افراد آن را با احساسی که هنگام ترک کافئین دارند مقایسه می کنند. اگرچه ترک اعتیاد ماریجوانا به طور معمول یک یا دو هفته طول می کشد ، برخی از کاربران ماریجوانا چندین هفته یا ماه علائم ترک را تجربه می کنند که معروف به سندرم برداشت حاد پس از مصرف(PAWS)است.

علائم و نشانه های ترک در مرکز ترک اعتیاد ماری جوانا مشهد

تجربه یک نفر در ترک اعتیاد ماری جوانا ممکن است کاملاً متفاوت از حالت فرد دیگر باشد ، و شدت آن بستگی به تعداد زیادی از عوامل ، از جمله دفعات استفاده و همچنین سلامت کلی فرد دارد. با این حال علائم ترک ماریجوانا به صورت مشترک وجود دارد که معمولاً در طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت از توقف استفاده رخ می دهد.

هوس مصرف ماری جوانا

اگرچه بسیاری از افراد معتاد به مصرف ماریجوانا اعتقاد ندارند که معتاد به مواد مخدر هستند ، اما بسیاری از کاربران سابق ماری جوانا هوس مواد مخدر را در روزهای ابتدایی ممتنع اعلام می کنند. این ویژگی بارز اعتیاد است ، اعم از هروئین ، الکل ، قمار یا اعتیاد به رابطه جنسی. به گفته مرکز ترک اعتیاد ماری جوانا مشهد در یک مطالعه ۷۵.۷٪ از شرکت کنندگان که سعی در ترک آن داشتند ، ولع شدید ماری جوانا را گزارش دادند.

تحریک پذیری پس از مصرف ماری جوانا

تحریک پذیری می تواند از علائم خفیف و نسبتاً آسان برای کنترل آزار و اذیت تا عصبانیت بیش از حد و حتی پرخاشگری باشد. این یک واکنش طبیعی برای ترک اعیتاد ماری جوانا است. اگر تحریک پذیری بیش از یک هفته طول بکشد ، ایده خوبی است که از پزشک ، مشاور مواد مخدر یا روانشناس حمایت بطلبید. زیرا این علائم ممکن است بخشی از موضوع دیگری باشد که استفاده از ماری جوانا را موجب شده است. بیش از نیمی از افرادی که سعی در ترک ماری جوانا دارند ، نوسانات خلقی ، تحریک پذیری یا اضطراب را گزارش می دهند. برخی دیگر از پرخاشگری ، عصبی بودن ، بی قراری و از دست دادن تمرکز گزارش داده اند.

اضطراب و مصرف ماری جوانا

اضطراب می تواند نشانه ای از مسمومیت با ماریجوانا باشد.احساسات پارانوئید و شکاکی متمایز که در هنگام مصرف زیاد ماری جوانا رخ می دهد در بین کاربران به خوبی شناخته شده است ، اما حتی بعد از ترک ، اضطراب می تواند نگران کننده باشد. همانند تحریک پذیری ، به یاد داشته باشید که ترس شما احتمالاً بخشی طبیعی از ترک مواد مخدر است. اگر بعد از گذشت یک هفته از قطع مصرف ماری جوانا احساس اضطراب کردید ، به پزشک مراجعه کنید. مصرف ماریجوانا گاهی اوقات می تواند باعث اختلالات اضطرابی ناشی از مواد شود و احتمالاً قبل از شروع استفاده از این ماده یک مشکل اضطراب از قبل وجود داشته است. اگر بیماری پارانویا طولانی مدت را تجربه کرده اید ، به ویژه اگر دچار توهم یا خیال پردازی نیز هستید ، بسیار مهم است که به طور صحیح توسط یک متخصص بهداشت روان در مرکز ترک اعتیاد مارجوانا مشهدارزیابی شوید.

مرکز ترک اعتیاد طلوع زندگی در مشهد در خدمت شماست.

افسردگی و مصرف ماریجوانا

افسردگی که با خلق و خوی مداوم غمناک همراه با چندین علائم دیگر مانند کاهش علاقه به فعالیت های روزانه و مشکل در تمرکز وجود دارد ، یکی دیگر از موارد احتمال ترک ماری جوانا است. گاهی اوقات احساس افسردگی طبیعی است ، اما غیر عادی نیست که افرادی که ترک اعتیاد ماریجوانا را تجربه می کنند از برخی از عواقب منفی مصرف مواد مخدر خود و همچنین حالات عاطفی که ماری جوانا باعث فراموشی آنها می شود، آگاه شوند. به عنوان مثال ، بسیاری از افرادی که مصرف ماری جوانا را پس از چند سال استفاده متوقف می کنند ، می توانند احساس کنند که بخش قابل توجهی از زندگی خود را از دست داده اند. این احساسات طبیعی است و اغلب می تواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد تا تغییرات مثبتی را که می خواهید در زندگی تان ایجاد کنید. اگر احساس افسردگی بعد از دو هفته یا بیشتر شد، بر عملکرد شما تأثیر می گذارد ، یا اگر تغییرات بسیار زیاد است ، از پزشک یا مشاور دارو در مرکز ترک اعتیاد ماری جوانا مشهد استفاده کنید. مانند سایر تغییرات خلقی ، افسردگی می تواند ناشی از ماده مصرفی یا از قبل در ذهن شما وجود داشته و قابل درمان است.

مشکلات خواب و مصرف ماری جوانا

حدود ۴۶.۹٪ از افراد معتاد به ماری جوانا مشکلات اختلال خواب را گزارش می کنند ، از جمله بی خوابی، رویاهای غیرمعمول واضح و آشفته ، و تعریق شبانه هنگام ترک اعتیاد ماری جوانا از این موارد هستند. علائم بی خوابی پس از قطع استفاده از ماریجوانا می تواند چند روز یا چند هفته ادامه یابد. برخی افراد دریافتند که می توانند بعد از ترک چند ماه بی خوابی را تجربه کنند. برخی دیگر که ترک اعتیاد به این ماده را گزارش کرده اند که “از خواب استفاده می کنند” که در آن خواب می بینند ماری جوانا می کشند. رویاهای مکرر و زنده به طور معمول حدود یک هفته پس از ترک شروع می شوند و می توانند حدود یک ماه قبل از ترک کامل ادامه داشته باشند. اگرچه برخی از کاربران سابق سالها پس از متوقف کردن ماری جوانا از داشتن این نوع خوابها خبر داده اند.

سردرد و ترک اعتیاد مار جوانا در مرکز مشهد

نه همه کسانی که مصرف ماری جوانا را متوقف می کنند ، دچار سردرد می شوند ، اما برای افرادی که این کار را انجام می دهند ، سردرد می تواند بسیار شدید باشد ، به خصوص در چند روز اول پس از ترک اعتیاد این ماده قابل توجه است.  سردردها مانند سایر علائم ترک مصرف ماری جوانا معمولاً یک تا سه روز پس از ترک شروع می شوند و پس از قطع دو تا شش روز به اوج خود می رسند. علائم معمولاً بعد از دو هفته از بین می رود ، اما برخی از افراد علائم را برای چند هفته یا حتی چند ماه بعد گزارش داده اند.

سایر علائم جسمی بعد از ترک اعتیاد ماری جوانا

علائم جسمی ترک ماری جوانا شدیدتر است ، زودتر اوج می گیرد و سریعتر از علائم روانی مرتبط با ترک محو می شود. فراوانی و میزان ماری جوانا استفاده شده قبل از توقف ، شدت و طول برداشت ها را تحت تأثیر قرار می دهد که شامل موارد زیر است:دل دردتغییر در اشتهاکاهش وزن یا افزایش وزنعلائم آنفلوانزا مانند سردرد ، تعریق ، لرزش و لرزش ، تب و لرزمقابله و امدادایجاد چند تغییر در شیوه زندگی سالم و استفاده از برخی راهکارهای مقابله ای می تواند به شما در طی این دوره برداشت کمک کند:از لحاظ جسمی فعال باشید تا به کاهش تنش بدن کمک کنید.دوستان و اعضای خانواده را در صورت نیاز برای پشتیبانی مطلع کنید.از موقعیت هایی که شما را تحریک می کند ، مانند مهمانی های بلند و شلوغ خودداری کنید.تکنیک های آرام سازی مانند مدیتیشن را تمرین کنید.آیین خواب ایجاد کنید و از کافئین بیش از حد نزدیک به خواب خودداری کنید.هشدارهاخطرات ترک ماری جوانا یا سم زدایی به تنهایی وجود ندارد. گفته می شود ، مشاوره با پزشک متخصص پزشکی می تواند به شما در مدیریت بهتر علائم جسمی و روانی ترشح و جلوگیری از عود کمک کند. درست همانطور که افرادی که دارای اختلال در مصرف الکل هستند و سعی در ترک نوشیدنی دارند ، می توانند نوشابه را برای تسکین علائم ترک الکل انتخاب کنند ، ممکن است مصرف کنندگان ماری جوانا برای تسکین ناراحتی که در هنگام تلاش برای جلوگیری از مصرف دارند ، وسوسه شوند.یک مطالعه نشان داد که ۷۰.۴ درصد کاربرانی که سعی در ترک سیگار ماری جوانا دارند ، برای تسکین علائم ترک دوباره عود مصرف را تجربه کردند.

درمان طولانی مدت برای ترک اعتیاد ماری جوانا در مرکز مشهد

به گفته مرکز ترک اعتیاد ماری جوانا مشهد : در بسیاری از موارد ، علائم ترک ماری جوانا با گذشت زمان از بین می رود و بدون مراقبت پزشکی قابل درمان است. اما اگر علائم شما بیش از دو هفته ادامه داشته باشد ، باید به پزشک یا متخصص بهداشت روان مراجعه کنید.حتماً به پزشک خود بگویید که ترک ماری جوانا در احساس شما نقش دارد. اگر فقط می گویند افسرده هستید یا مضطرب هستید ، ممکن است مانند بنزودیازپین ها دارویی تجویز شود که می تواند مجموعه ای از مشکلات وابستگی خود را ارائه دهد. خوشبختانه ، بسیاری از گزینه های دارویی غیر اعتیاد آور برای اضطراب ، و همچنین درمان های غیر دارویی مانند درمان رفتاری شناختی (CBT) وجود دارد.

از این صفحات ما هم دیدن بفرمایید :

اطلاعات ویکی پدیا رو بررسی فرمایید .

لطفاامتیاز دهید post
  • جهت تعیین وقت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید : 09157040898
  • آدرس : مشهد , اقدسیه 50، نبش نقویه 32 ، مطب روانشناسی دکتر اسماعیل زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتری مطالعه کنید