تماس

معرفی بهترین دکتر ترک اعتیاد مشهد

بهترین بزشک ترک اعتیاد مشهد

اگر به دنبال یافتن یک مرکز تخصصی ترک اعتیاد و انتخاب بهترین دکتر ترک اعتیاد مشهد هستید.با مراجعه به این مرکز میتوانید از خدمات مشاوره ای و روانشناسی  و سایر خدمات و امکانات رفاهی آن بهره مند شوید.

در این مرکز در زمینه ترک اعتیاد و مهارت های زندگی و توانمندسازی بیماران آموزش های لازم به بیمار و خانواده اش داده میشود.

از دیگر خدمات این مرکز برگزاری جلسات گروه درمانی ترک اعتیاد با کمترین هزینه و درمان افسردگی وسواس و پرخاشگری و سایر اختلالات روانی حاصل از اعتیاد میباشد.

اعتیاد یک بیماری است

نخست باید بدانیم که اعتیاد جرم نیست بلکه یک بیماری است که نه تنها یک فرد بلکه یک خانواده و شاید جامعه ای را به نابودی بکشد.

مهم نیست به چه ماده ای اعتیاد دارید حشیش شیشه ماری جوانا و…. آنچه مهم  است اینکه شما با مصرف آن  ماده وابستگی های روحی و جسمی پیدا کردید.و این وابستگی هر روز در شما بیشتر و بیشتر میشود.

تنها راه برای رهایی از این وابستگی هایی که ذهن و زندگی شما را درگیر کرده داشتن عزم و اراده ای جدی در ترک آن است.بهترین دکتر ترک اعتیاد مشهد با پیشنهادها و ارائه انواع راههای غلبه بر وابستگی و رهایی از آنها راه رسیدن به موفقیت را برای شما هموارتر میسازد.

داشتن انگیزه برای ترک کردن

کافی است اراده کرده و تصمیم بگیرید برای همیشه مواد را کنار بگذارید. در این بین بیشترین کسی که شاید بتواند به یک معتاد برای رهایی از بیماری اش کمک کند پزشک ترک اعتیاد است.

نخست باید بیمار خود انگیزه و اراده لازم را داشته باشد اگر خانواده و اطرافیان با وجود تلاش هایشان نتوانسته اند  ایجاد انگیزه کنند.

نوبت به راهنمایی و کمک یک مشاور و روانشناس در به وجود آوردن انگیزه کافی برای ترک میباشد و در این رابطه بهترین دکتر ترک اعتیاد مشهد آماده یاری رساندن به شماست.

نکته ای که باید توجه کرد این است که اگر اقدام به ترک اعتیاد در منزل می نمایید. باید این را بدانید که احتمال شکست در این روش بسیار زیاد است.

زیرا در میانه راه ممکن است معتاد دچار افسردگی و اضطراب شود و خانواده نیز دچار سردرگمی می شود.

در حالی که اگر به یک پزشک مراجعه کند و پزشک با توجه به تجربه و تخصصی که دارد به شما در رویارویی با چنین شرایطی آموزش های لازم را میدهد.

دکتر متخصص ترک اعتیاد مشهد ابتدا با ریشه یابی علل و عوامل اعتیاد شخص معتاد را بررسی می کند عواملی که ممکن است. ریشه در مشکلات گذشته و شکست ها و ناراحتی‌هایی و یا گاهی از رفاه زیاد و یا فقر زیاد و یا دوستان و …که موجبات گرایش فرد به سمت مواد بوده است.

در واقع بهترین دکتر ترک اعتیاد مشهد با انجام مشاوره و روان درمانی و انجام تستهای شخصیت  مشکلات شخصیتی و رفتاری را ریشه یابی کرده با کمک بیمار آنها را حل و بررسی می کند و در صدد حل آن بر می آید.

بهترین پزشک ترک اعتیاد مشهد  در واقع یک درمانگر اعتیاد شما می باشد.که  پس از ایجاد انگیزه در شخص معتاد کار ترک اعتیاد را شروع میکند.ترک اعتیاد شامل روش هایی است که مرسوم ترین آنها روش های زیر میباشد.

دوره سم زدایی توسط بهترین دکتر ترک اعتیاد مشهد

دوره سم زدایی

ترک اعتیاد مشهد
ترک اعتیاد مشهد

نخستین مرحله در ترک اعتیاد دوره سم زدایی یا همان ترک مواد و خارج سازی مواد از بدن میباشد. که طول دوره بسته به مواد مخدر مصرفی و همچنین مدت زمان مصرف ممکن است از ۱۰ تا ۱۵ روز طول بکشد.در این بخش و مرکز درمانی دوره سم زدایی توسط بهترین پزشک ترک اعتیاد مشهد انجام میپذیرد.

روش ماتریکس ترک اعتیاد

روش ماتریکس  روشی است که نیاز به حضور دائم در مرکز درمانی ندارد. حضور چند روز در هفته کفایت می کند. این روش برای کسانی که می خواهند به طور پنهانی اعتیاد خود را ترک کنند.

و یا کسانی که به دلایل شغلی و دلایل دیگر نمی توانند دائم در مرکز باشند مناسب می باشد.

تاثیر گذاری این روش در ترک موادی چون شیشه و کوکایین بیشتر است. در این روش بیمار ساعاتی در هفته را در مرکز حاضر میشود.

طول مدت این روش از ۱۶ هفته تا یکسال ممکن است به طول بیانجامد.

در واقع این روش برای تمام لحظات فرد برنامه داشته و شخص باید طبق این برنامه ها رفتار کند. بسیاری از مراکز ترک اعتیاد دنیا این روش را موثرترین روش ترک اعتیاد در مواد محرک میدانند.

مواد محرک اعتیاد آور شامل موادی هستند که  باعث میشود فرد مصرف کننده احساس انرژی فوق العاده زیاد تمرکز و هوشیاری زیاد داشته باشد.

روش سنتی یا خانگی ترک اعتیاد

روش سنتی به دو صورت انجام میپذیرد یا مانند قدیم با بستن به تخت و به یک باره و سریع انجام میشود که به روش یابویی نیز معروف بوده است.

که در اغلب موارد پس از ترک با کوچکترین وسوسه امکان برگشت و مصرف دوباره مواد وجود دارد.

و در روش دوم ترک در منزل نسبت به ترک به یک باره کمی بهتر است در واقع یک ترک تدریجی در منزل میباشد. این کار به تدریج ظرف نهایتا ۱۰ روز صورت میگیرد.

اما این روش هم اصولی و کارا نیست . در واقع اگر به روش سنتی در منزل اقدام به ترک مواد و خارج سازی آن از بدن نمودید شاید بتوانید در مدت ۷ الی ۸ روز سموم را از بدن دفع کنید.

ترک اعتیاد در خانه

ترک اعتیاد در خانه
ترک اعتیاد در خانه

ولی باید بدانید که همیشه احتمال برگشت و مصرف دوباره مواد در این روش وجود دارد زیرا مشکل اعتیاد ریشه یابی و درمان نشده است.

این روش همراه با خطراتی نیز میباشد همچون غش و صرع  حمله قلبی سکته و یا حتی فوت نیز میباشد. به علاوه اینکه احتمال برگشت به سمت مصرف مواد بسیار زیاد است.

در این بین بعضی ها ممکن است ترک با داروهای گیاهی را نیز توصیه کنند. روشی که آنچنان پایه علمی نداشته و شکست آن بسیار است.

روش سریع و فوق سریع ترک اعتیاد

در روش سریع بیمار نیاز به بیهوشی ندارد و طی ۳ الی ۴ روز با تزریق سرم یا همان سرم تراپی مواد از بدنش خارج میشود.

که این روش برخلاف روش فوق سریع برای افراد در سنین بالا یا آنها که مشکلات جسمی دارند به کار برده میشوند.

روش دیگر روش فوق سریع ترک اعتیاد می باشد که بیمار تحت نظر پزشک جراح تحت یک عمل جراحی قرار میگیرد.

روش فوق سریع

جراحی که ۴ الی ۶ ساعت زمان برده و طی آن فرد به حالت خواب یا بیهوشی سبک میرود. این روش بیشتر در سنین کم و افرادی که مشکلات حاد جسمی ندارند صورت میگیرد.

در این روش دارو ضد مخدری را وارد بدن شخص معتاد میکنند. این مواد به گیرنده های مخدری چسبیده و مواد مخدر از طریق ادرار و مدفوع دفع میشود.

این روش چند سالی است که در ایران وارد شده و مزایا و معایب خود را دارد. از مزایای آن سریع بودن آن و از معایب آن میتوان به اینکه از نظر روحی مشکل را برطرف نمیکند.و در عده ای تمایل به مصرف از نظر روحی وجود دارد.

روش دارویی ترک اعتیاد

روش دارویی ترک اعتیاد
روش دارویی ترک اعتیاد

روش دارویی روشی است که سم زدایی مواد مخدر از بدن با کمک داروهایی مثل متادون بوپرنورفین  و شربت تریاک و غیره و داروهای مسکن و غیره صورت میگیرد.

اینکه چه مقدار و چه مدتی مصرف دارو را ادامه دهیم حتماً باید با توجه به به تجویز پزشک باشد. پزشک با توجه به بیماری های زمینه ای شما به همراه روش های توانبخشی درمان را آغاز میکند.

نکته قابل توجه اینکه از مصرف خودسرانه داروها که خود نیز ممکن است اعتیاد آور باشد خودداری نمایید.

روش تدریجی

روش سم زدایی دیگر روش تدریجی است. که در این روش میزان دوز مصرفی مواد مخدر توسط معتاد به مرور کم و کمتر می شود تا حذف کامل انجام شود.

این روش در موارد بسیاری از روش های دیگر بهتر میباشد. زیرا فشارها و عوارض روانی کمتری دارد. بهترین دکتر ترک اعتیاد مشهد می تواند به شما در انتخاب این که کدام روش سم زدایی برای شما بهتر و مناسبتر است یاری رسان باشد.

در واقع در بسیاری از موارد ترکیبی از روش‌های فوق به همراه جلسات مشاوره ای و توانبخشی روان درمانی برای بیماران تجویز می‌شود.

همچنین در این مرکز با وجود بهترین دکتر ترک اعتیاد مشهد شما میتوانید با مشاوره های روانشناسی انگیزه و دلایل کافی برای کنار گذاشتن مواد اعتیاد آور را در خود به وجود آورید.

بهترین پزشک ترک اعتیاد در مشهد با برگزاری جلسات گروه درمانی ترک اعتیاد مختص بیماران و خانواده های آنها آماده کمک به تمامی افراد گرفتار به این بیماری میباشد.پزشک راهکارهایی را  برای مقابله با وسوسه های مصرف دوباره مواد به بیمار آموزش میدهد.

آموزش های لازم به خانواده ها و چگونگی حمایت و رفتار با شخص معتاد و  نحوه و چگونگی برخورد با افسردگی و اضطراب شخصی که تازه اعتیاد را ترک کرده داده میشود.

علائم پس از ترک

بهترین پزشک ترک اعتیاد مشهد
بهترین پزشک ترک اعتیاد مشهد

دانستن این نکته که پس از ترک علائمی چون خماری و  بدن درد پرخاشگری و نوسانات اخلاقی در فرد روی می دهد. در آماده کردن خانواده ها برای کنار آمدن با این موضوع بسیار مهم است.

در واقع برای کسی که تازه اعتیاد را ترک کرده  حمایت و درک خانواده و همیاری مشاور تا حد زیادی سودمند و اثربخش میباشد. بهترین پزشک ترک اعتیاد مشهد می‌تواند به بیمار در کنترل افکار و فشار وسوسه ها و مبارزه با آنها راهکارهای خوبی بدهد.

از دیگر خدمات دکتر متخصص ترک اعتیاد مشهد میتوان به برگزاری جلسات گروه درمانی اشاره کرد. جلساتی که در آن بیمارانی که تجربه های یکسان دارند مسائل و مشکلات خود را بیان و حل کرده و به رشد خود می پردازد.

در واقع در این جلسات  بیمارانی که تجربه مشابه داشتند با هم به گفتگو می پردازند و خاطرات و تجربیات خود را بازگو میکنند.

در طول مدت ترک اعتیاد چه بخوریم

تغذیه در طول مدت ترک بسیار مهم میباشد. معمولا پزشک با دادن یک رژیم غذایی مناسب به شما در این زمینه کمک میکند.رژیمی همراه با مصرف مولتی ویتامین و مکمل و پروتئین و امگا ۳ و…

توصیه هایی چون دوری از نوشیدنی های گازدار الکل مواد قندی و سایر خوراکی های محرک و مصرف موادی چون ویتامین و آمینو اسید ها و مواد معدنی که در  شکسته شدن مواد سمی کمک کننده است. همچنین بهتر است که  از غذاهای چرب الکل و مرکبات ترش دوری کرد.

تغذیه پس از ترک

از دیگر علائم پس از ترک میتوان به اختلالات در خواب و درد و پرخاشگری و افسردگی خماری و بدن درد اشاره کرد. که بعضی از این علاِم را پزشک  با تجویز و مصرف داروهایی که درکاهش درد کمک کننده باشد تا حدی   برطرف میکند.

بهترین پزشک ترک اعتیاد مشهد حتی پس از ترک کردن نیز مشاوره و حامی شماست.و توصیه های لازم برای ادامه راه را به شما آموزش میدهد. مثلا پس از ترک از رفتن به مکان هایی که قبلاً محل مصرف بوده و یا دوری کردن از دوستان مصرف کننده و دوری از تنش و اختلافات در خانواده و…

و یا داشتن یک خواب کافی و ورزش منظم ورزش‌هایی مانند یوگا مدیتیشن که به آرامش روحی و خواب راحت به شما کمک میکند. راهکارهایی چون یافتن دوستان جدید و رفتن به مکان های تفریحی و معطوف کردن ذهن به سمت چیزهای دیگر میتواند بر غلبه بر وسوسه موثر باشد.

خوردن غذاهای سالمی چون سوپ کدو حلوایی فیله بوقلمون ماهی سفید سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، پیاز خام، شلغم، هویج، تربچه، تره فرنگی، خیار، کرفس، گوجه فرنگی و موادی که ویتامین ب و امگا ۳ دارند. میتوانند تقویت کننده بدن پس از ترک باشند.

و دوری از مصرف کافئین و شرکت در جلسات پشتیبانی پس از ترک نیز  بسیار می تواند مفید باشد. در واقع بهتر است ۲ تا ۵ سال پس از ترک تحت نظر روانشناس مشاور باشیم.همچنین به منظور تفریحات سالم و رفاه حال و بهتر کردن روحیات شما دکتر متخصص ترک اعتیاد مشهد با بهره گیری از بهترین امکانات رفاهی ورزشی تفریحی در درمان اعتیاد در خدمت شما میباشد.

۴.۱/۵ - (۴۹ امتیاز)
  • جهت تعیین وقت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید : 09157040898
  • آدرس : مشهد , اقدسیه 50، نبش نقویه 32 ، مطب روانشناسی دکتر اسماعیل زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتری مطالعه کنید
ترک اعتیاد متادون در مشهد
خدمات ترک اعتیاد

ترک اعتیاد متادون در مشهد

ترک اعتیاد متادون در مشهد راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد متادون در مشهد راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد متادون مشهد برای مصرف کنندگان مرکز ترک

اطلاعات بیشتر »
ترک اعتیاد گل مشهد
خدمات ترک اعتیاد

ترک اعتیاد گل مشهد

ترک اعتیاد گل مشهد راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد گل مشهد برای مصرف کنندگان راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد گل مشهد برای مصرف کنندگان به

اطلاعات بیشتر »