تماس

حقایقی درباره تریاک به گزارش مرکز ترک اعتیاد تریاک مشهد

ترک اعتیاد تریاک مشهد

مرکز ترک اعتیاد تریاک مشهد درباره مصرف بیش از حد تریاک عنوان می کند که تنها ایرانیان به این ماده مخدر علاقه نشان نمی دهند بلکه آمریکایی ها نیز از تریاک استفاده می کنند. هرچند این ماده به عنوان اصل و پایه داروهای مسکن کاربرد دارد اما اعتیاد به آن رو به افزایش است. هر روزه یک مقاله یا برنامه علمی در تلویزیون یا اینترنت در مورد اعتیاد مصرف تریاک و متاسفانه تعداد رو به افزایش مصرف کنندگان به نمایش عموم گذاشته می شود.

ایران دومین  کشور درگیر بااعتیاد شدید به مواد افیونی همچون تریاک در جهان است. توضیح این مشکل عظیم به طور قطع با قاچاق مواد مخدر مرتبط است. مشکلات فقر ، بیکاری ، شهرنشینی ، بی خانمانی ، زنا ، بحرانهای خانوادگی ، طلاق ، خشونت خانگی و فرزندان فراری از جمله مواردی است که منجر به مصرف بیشتر تریاک در ایران شده است. اگرچه اعتیاد به تریاک غالباً با این عوامل مرتبط است ، اما مصرف مواد مخدر در بین همه طبقات اجتماعی رایج است. به نظر می رسد یک نگرش سنتی مثبت دلیل دیگر استفاده گسترده از تریاک خام در این کشور است. بنابراین ترک اعتیاد تریاک نیز در این کشور بسیار رونق دارد. یک بررسی در ادبیات ایران نشان می دهد که شاعران مشهور ایرانی ، که سهم بسزایی در شکل گیری نگرش فرهنگی جمعیت ایران دارند ، از عبارت “ترشیاک” (تریاک خام) به عنوان وسیله ای برای “پادزهر” ماده ای برای درمان هر بیماری استفاده کرده اند. به نظر می رسد که یک نتیجه گیری از ادبیات منجر به نگرش مثبت نسبت به مصرف تریاک در فرهنگ فارسی شده است. تحقیقات اخیر همچنین از این ایده پشتیبانی می کند. بسیاری از بیماران از تریاک خام به عنوان یک عامل ضد درد یا برای درمان هایپرلیپیدمی ، فشار خون بالا ، دیابت و سایر بیماریهای مزمن استفاده می کنند. اکثر آنها بعد از ایجاد بیماری شروع به استفاده کرده اند و مابقی پس از بیماری با افزایش مصرف آن مواجه بودند.

منشاء دقیق تریاک یا خشخاش

منشاء دقیق خشخاش برای تولید تریاک مشخص نیست. “سرزمین پادشاهان متمدن” (سومر) ، در جنوبی ترین منطقه بین النهرین باستان (عراق و کویت امروزی) که عموماً به عنوان مادر تمدن در نظر گرفته می شود ، به عنوان مبداء این گیاه در بیش از ۵۰۰۰ سال پیش فرض شده است. آشور ، پادشاهی بزرگ نیمه شرقی بین النهرین ، در شمال سومر و مصر باستان ، در جنوب غربی محله سومر شروع به رشد و پردازش تریاک کرد. این مناطق بخشی از قلمرو بزرگ امپراتوری ایران را تشکیل می دادند ، منطقه بزرگتری نیز به نام امپراتوری پارس در دنیای غرب تشکیل شده است و شامل منطقه ای از استپ اوراسیا و بر فراز منطقه خاورمیانه بویژه کل بخش خلیج فارس و برخی از قسمت های شبه جزیره عربستان از جمله جزایر این منطقه و خلیج عمان در جنوب و از مصر و آناتولی در غرب تا مرزهای هند باستان ، رودخانه ایندوس و سیر دریای در شرق. کشت کوکنار تریاک در امتداد جاده ابریشم از طریق این امپراطوری گسترش یافت و به افغانستان رسید که اکنون بزرگترین تولید کننده مواد مخدر غیرقانونی تریاک در کل جهان است. ترک اعتیاد تریاک نیز پس از مصرف روز افزون این ماده رایج شد.

Dioscorides اولین دانشمند شناخته شده ای بود که در کتاب خود درباره ویژگی های تفریحی تریاک صحبت کرد. در طول قرن ها مستند شده است که Afiyun (کلمات شکسته تریاک) یک آرامبخش و خواب آور است. شاید به همین دلیل ترک تریاک بسیار سخت به نظر می رسد. ابوبکر محمد ابن زکریا رازی (۸۶۴ – ۹۳۰ ق) خواص شیمیایی این ماده را توصیف کرد. او اولین جراحی بود که از تریاک برای بیهوشی استفاده کرد. ابو علی الحسین ابن سینا (ابن سینا) ، دانشمند دیگر ایرانی (۹۸۰ – ۱۰۳۷ میلادی) فهمید که تریاک اعتیاد آور است و فقط آن را به طور موقت برای از بین بردن درد ، اسهال و “چشم” توصیه می کند. بنابراین ترک اعتیاد تریاک اولین بار توسط این دانشمند ایرانی مطرح شد.

به گزارش مرکز ترک اعتیاد تریاک مشهد افراد کمی به دنبال  ترک اعتیاد تریاک هستند

راههای زیادی برای درمان اعتیاد به ترک اعتیاد تریاک در مشهد وجود دارد روش هایی همچون ترک تریاک در خانه، ترک تریاک با متادون و غیره، ولی تنها ۱۰٪ افرادی که به درمان نیاز دارند در واقع آن را به صورت کامل دریافت می کنند. دلایل عدم دسترسی به درمان کامل در افراد مختلف متفاوت است و به این دلیل است که دلایل و اعتقادات هر شخص نیز در مورد درمان متفاوت است. بنابراین برخی افراد سریع تر روند ترک اعتیاد را سپری میکنند و برخی این پروسه را دیرتر می گذرانند و متاسفانه برخی افراد به سمت مصرف دوباره سوق پیدا میکنند. با توجه به روحیه افراد و نگرش مثبت و یا منفی آنها می توان تصمیم گرفت چگونه برنامه ترکی مناسب شخصیت آنهاست. آمار و گزارش های روزآمدی که به صورت مرتب از اماکن و ادارات تحقیقاتی و بهداشت عمومی مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به دست می رسد کار سختی نیست که تصور کنیم شما نیز امکان دارد دوباره به فکر استفاده از تریاک باشید و شاید هم راها ترک اعتیاد تریاک برایتان اهمیت داشته باشد. ترک تریاک با متادون یکی از مورد توجه ترین روش های پیشنهادی اغلب مصرف کنندگان به یکدیگر می باشد. برای اطلاعات بیشتر راجع به اعتیاد به متادون و روش های ترک متادون به مقالات قبلی ما در سایت طلوع زندگی مراجعه کنید.

شما تنها شخص در حال ترک اعتیاد شیره تریاک در مشهد نیستید

مرکز ترک اعتیاد شیره تریاک مشهد یکی از مشکلات اصلی افراد مصرف کننده را در برابر ترک مصرف احساس بد دوری از اجتماع عنوان می کند. این افراد اغلب گوشه گیر می شوند و احساسات منفی بر آنها غلبه می کند. ممکن است احساس کنند که به تنهایی در حال ترک اعتیاد هستند. اما اعتیاد به شیره تریاک  میلیون ها نفر در سراسر کشور و سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) تخمین می زند که در سال ۲۰۱۲ ۳۳ میلیون نفر در سراسر جهان از مواد افیونی و ۱۶ میلیون نفر با استفاده از مواد افیونی معتاد می شوند.در سال ۲۰۱۴ ، جهان به بالاترین سطح تولید تریاک رسید. چرا این افزایش چشمگیر است؟ محققان بهداشت عمومی به میزان بالای تولید در افغانستان که بزرگترین کشور رو به رشد در جهان است ، اشاره می کنند. بنابراین طبیعی است از این سال به بعد معتادین به شیره تریاک نیز افزایش داشته اند.

ترک اعتیاد شیره تریاک در مرکز مشهد می تواند زندگی شما را نجات دهد

اگر فکر می کنید اعتیاد شیره تریاک یا مواد افیونی دارید ، ترک آن می تواند زندگی شما را نجات دهد. در حقیقت  در سراسر جهان ، مواد مخدر که بیشترین آسیب ها و مرگ و میر باعث می شوند پس مهم است برای در امان بودن از مواردی همچون اور دوز یا استفاده مواد نا مرغوب و بسیاری موارد حاشیه ای دیگر به ترک اعتیاد شیره تریاک اقدام کنید.در سراسر جهان ، تقریباً ۶۹۰۰۰ نفر هر سال در اثر مصرف بیش از حد مواد شیره تریاک جان خود را از دست می دهند. برداشتن قدم ها برای کنار گذاشتن می تواند از صدمات بیشتر به خود ، روابط خود و کسانی که شما را دوست دارند جلوگیری کند.

اهمیت مصرف دارو در ترک اعتیاد تریاک

ما در مرکز ترک اعتیاد تریاک در مشهد همیشه با این سوال مواجه هستیم که چه داروهایی برای ترک پیشنهاد می شود؟ و ممکن است از شما سؤال شود که پزشک برای شما چه داروهایی تجویز می کند. متادون و بوپرنورفین (Suboxone ، Subutex) هر دو داروهای طولانی مدت هستند که روزانه مصرف می شوند. این داروها می توانند برای کمک به ترک اعتیاد شیره تریاک در طی آنچه “سم زدایی مواد افیونی” نامیده می شوند ، و به عنوان درمانی با کمک دارو (MAT) برای درمان طولانی مدت استفاده می شوند.متادون و بوپرنورفین هر دو موفقیت در کمک به درمان اختلالات مصرف مواد را نشان داده اند. آنها معمولاً نسبت به سایر داروها برای ترک اعتیاد شیره تریاک ترجیح داده می شوند زیرا در زمان بستری و درمان سرپایی قابل استفاده و قابل نظارت هستند. پس از سم زدایی ، ممکن است داروی نالترکسون به عنوان گزینه دیگری تجویز شود. نالترکسون یک آنتاگونیست طولانی مدت مواد افیونی است که برای جلوگیری از عود استفاده می شود. هیچ اثر افیونی تولید نمی کند و اثرات مواد مخدر را به مدت ۲۴-۴۸ ساعت از بین می برد.برخی معتقدند که استفاده از دارو جایگزین “یکی از داروهای دیگر” است. با این حال ، تحقیقات نشان می دهد که دارو در ترکیب با درمان یکی از مؤثرترین راههای درمان اعتیاد است.

میتونید در ویکی پدیا هم مطالبی را درباره تریاک بخوانید.

مطالب دیگر سایت را هم مرور بفرمایید :

 

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)
  • جهت تعیین وقت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید : 09157040898
  • آدرس : مشهد , اقدسیه 50، نبش نقویه 32 ، مطب روانشناسی دکتر اسماعیل زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتری مطالعه کنید