تماس

آموزش ترک مصرف الکل در مرکز درمان اعتیاد مشهد

آموزش ترک مصرف الکل در مرکز درمان اعتیاد مشهد

آموزش ترک مصرف الکل : یکی از شایع ترین موارد سوء مصرف در دنیا اعتیاد به الکل می‌ باشد. راه های زیادی برای ترک مصرف الکل وجود دارد اما مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در ابتدا باید مصرف الکل را با برنامه ریزی زمان و میزان مصرف ترک کنید.

مصرف بیش از حد الکل چه عواقبی برای فرد دارد؟

برخلاف تصور اکثریت مردم مصرف الکل میتواند باعث مسمومیت های مرگ بار باشد , گاهی افراد الکل را با مواد مخدر مصرف میکنند که این عمل میتواند منجر به اوردوز گردد .

بنا بر آمار  مصرف الکل به تنهایی یکی از علل اصلی اور دوز های سمی است . مرگ ناشی از مسمومیت مشروبات الکلی با از کار افتادن سیستم اعصاب مرکزی و سیستم تنفسی با استفراغ و ورود مایعات به ریه ها رخ میدهد .

اختلال عصبی , آموزش ترک مصرف الکل

الکل سبب اختلال در اعصابی میشود که اعمال غیر ارادی بدن را بر عهده دارند (مانند تنفس و واکنش بین ماهیچه مری  ونای (که از خفگی جلو گیری میکند) و وقتی میزان الکل خون به سطح بسیار بالایی برسد , این کارکرد ها مختل میشوند . همچنین مصرف بیش از حد الکل باعث حساسیت معده و استفراغ میگردد .

در برسی بیشتر تاثیرات مشروبات الکلی بر بدن مشکلات بسیار زیاد دیگری نیز مطرح اند مانند بیماری های سیستم عصبی , بیماری های قلبی-عروقی , کبد و برخی سرطان  ها.

برای آشنایی بیشتر با عوارض الکل و چگونگی کنترل آن چارت زیر را مطالعه کنید

 

حال سوال این است که چگونه تغییر را در مصرف بی رویه الکل و بهبود زندگی خود آغاز کنیم؟

هر فرد  حتی برای ترک کردن آسان ترین عادت ها نیاز به برنامه ای دقیق و منظم دارد:

به همین منظور مرکز درمان اعتیاد مشهد برنامه ریزی خاصی را طراحی کرده است که شامل مراحل زیر می شود:

۱- در ابتدا یک دفترچه یادداشت روزانه برای تعیین زمان و میزان الکلی که مصرف خواهید کرد تهیه کنید.

۲- زمان هایی که مصرف الکل خطرات زیادی دارد را مشخص کنید. به عنوان مثال شب هایی که با دوستان خود جمع شده اید یا در خانه پس از گذراندن یک روز دشوار یا سایر تعطیلات و …

۳- حداقل ۲‌ روز در هفته را به عنوان روزهای بدون الکل معین کنید یا از مشروبات با درصد الکل پایین تر استفاده کنید. این مرحله بستگی به وضعیت خود فرد دارد به همین خاطر مرکز درمان اعتیاد مشهد با بررسی کامل فرد مشخص می کند از کدامیک از روش های این مرحله استفاده کنید.

۴- برای روز هایی که الکل مصرف می کنید محدوده زمانی تعیین کنید و در زمان معین شده مصرف الکل را ترک کنید. بهترین زمانی که مرکز اعتیاد مشهد پیشنهاد می دهد در مواقعی است که شما در پایان آن زمان می خوابید.

۵- روزهایی که قرار است الکل مصرف کنید نوع الکل و تعداد پیمانه ای که قرار است بنوشید را مشخص کنید.

۶- میزان الکلی که در مقایسه با برنامه ریزیتان مصرف کرده اید را تعیین و‌ مشخص کنید.

۷- برای ساعاتی قبل از شروع مصرف الکل برنامه غذایی مشخصی داشته باشید زیرا خوردن غذا در حین مصرف الکل کمک می کند تاثیر الکل در بدن شما کاهش می یابد.

تاثیرات ترک ناگهانی الکل و ضررهای آن

ترک ناگهانی الکل عواقب و عوارض زیادی را در بدن‌ فرد دارد زیرا مغز و بدن فردی که الکل مصرف می‌ کند همواره در حال سازگاری با میزان بالای الکلی است که در بدنش وجود دارد.

از جمله ای عوارض عبارت است از: لرز، فشار خون بسیار بالا، تهوع و استفراغ، تنش و آشفتگی، توهم یعنی فرد احساس می کند اتفاقات بدی قرار است رخ بدهد یا خیال هایی می بافد و صداهایی می شنود. همچنین امکان دارد فرد دچار صرع شود و کنترل بدن خود را از دست بدهد، غش کند و یا بیهوش شود.

ترک آهسته و تدریجی در مرکز ترک اعتیاد مشهد

همانطور که گفته شد ترک ناگهانی الکل بسیار خطرناک است و می توان اثرات جبران ناپذیری را به بار آورد به همین خاطر یک برنامه آهسته و تدرجی علاوه بر نتیجه صد در صدی اش هیچ گونه ضرری نداشته و فرد می تواند به راحتی بهبود یابد.

شما می توانید با مراجعه به مرکز درمان ترک اعتیاد مشهد یک برنامه و مشاور برای خود داشته باشید. این مرکز علاوه بر روش آهسته و تدریجی اش نتیجه ی دلخواه شما را به همراه خواهد داشت. بلاگ ما را بررسی کنید.

۴.۶/۵ - (۸ امتیاز)
  • جهت تعیین وقت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید : 09157040898
  • آدرس : مشهد , اقدسیه 50، نبش نقویه 32 ، مطب روانشناسی دکتر اسماعیل زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتری مطالعه کنید
ترک اعتیاد گل مشهد
خدمات ترک اعتیاد

ترک اعتیاد گل مشهد

ترک اعتیاد گل مشهد راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد گل مشهد برای مصرف کنندگان راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد گل مشهد برای مصرف کنندگان به

اطلاعات بیشتر »
ترک اعتیاد متادون در مشهد
خدمات ترک اعتیاد

ترک اعتیاد متادون در مشهد

ترک اعتیاد متادون در مشهد راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد متادون در مشهد راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد متادون مشهد برای مصرف کنندگان مرکز ترک

اطلاعات بیشتر »