تماس

تلاش برای ترک اعتیاد خصوصی چگونه است؟

ترک اعتیاد خصوصی در مشهد

ترک اعتیاد خصوصی زمانی آغاز می شود که  فرد متوجه شده سوء مصرف مواد به مشکل جدی برای او تبدیل شده است. ما در بهترین کلینیک ترک اعتیاد مشهد ارائه دهنده روند ترک اعتیاد خصوصی زیر نظر بهترین دکتر ترک اعتیاد هستیم. نگرانی در مورد روند درمان اعتیاد یا هزینه توان بخشی باعث می شود فرد بدون حمایت از درمان رسمی و تخصصی اعتیاد منصرف شود. این افراد ممکن است باور داشته باشند که ترک بدون حمایت حرفه ای نه تنها امکان پذیر بلکه آسان است. وب سایتهایی که ایده هایی را برای مدیریت ترک اعتیاد ارائه می دهند همیشه ایده خوبی برای شروع نیستند. دوستانی که قول مراقبت را می دهند و انتظارات غیر واقعی از اینکه ترک اعتیاد از چه روشی موثر خواهد بود نیز همیشه درست تصمیم نمیگیرند. همه این ها می توانند ایده خوددرمانی برای سوء مصرف مواد را بسیار وسوسه کننده تر کنند. با این حال عوارض این عوامل اغلب به سرعت منجر به عود و ادامه مصرف مواد مخدر می شود و به طور بالقوه این مشکل را وخیم تر می کند. دانستن جنبه های مثبت و عیب های خوددرمانی درمورد مصرف موادمخدر می تواند به این افراد کمک کند تا در مورد نحوه متوقف کردن استفاده و دستیابی به بهبودی که دوام داشته باشد ، تصمیمات آگاهانه تری بگیرند. شاید برای افرادی با این روحیه ترک اعتیاد خصوصی جایگزین گروه درمانی شود.

خوددرمانی برای ترک اعتیاد خصوصی خطرناک است

منابع اطلاعاتی زیادی وجود دارد که توصیه های خوبی – و نه چندان مفید – در مورد ترک داروها بدون حمایت از توانبخشی حرفه ای ارائه می دهند. محصولاتی که نوید بخش سریع سم زدایی و گفتگوی آنلاین هستند گزینه های خوبی به نظر می رسند. این ها داروهای خانگی و روشهای ترک مواد مخدر را ارائه می دهند و در همه جا وجود دارند. دوستان یا خانواده ای که می خواهند به شما کمک کنند ممکن است سعی کنند در حین ترک اعتیاد خصوصی از شخص مراقبت کنند. تا وی نیازمند یک مرکز درمانی خانگی یا کمپ ترک اعتیاد نباشد. حتی ممکن است فرد احساس کند که فرایند سم زدایی و سپس ماندن در طولانی مدت پس از متوقف کردن استفاده از همه مواد ، چندان دشوار نخواهد بود. اما این تصوری اشتباه است و بهتر است اگر تمایلی به روش های متداول ندارید از ترک اعتیاد خصوصی زیر نظر بهترین دکتر ترک اعتیاد مشهد استفاده کنید. برخی افراد با کنار گذاشتن یکباره موفق به ترک اعتیاد می شوند. این در مقالات و مطالعات متعدد ، از جمله یکی از مقالات TIME نشان داده شده است. این نوع افراد غالباً افرادی هستند که مدت طولانی از آن استفاده نکرده اند و یا مستعد ژنتیکی اعتیاد ندارند. بیشتر اوقات ، افرادی که سعی می کنند خودشان به تنهایی ترک اعتیاد را تجربه کنند ، در میانه راه ترک اعتیاد، تسلیم هوس هایی می شوند که بعداً منجر به تحریک مصرف دوباره می شوند. حتی سالها پس از دوره اصلی سوء مصرف مواد مخدر این اتفاق ممکن است رخ دهد. این باعث می شود فرد دوباره شروع به استفاده کند که به نوبه خود منجر به عود و بازگشت به سوء استفاده و اعتیاد می شود.

حقایق در مورد ترک اعتیاد خصوصی و بدون کمک

ممکن است برخی افراد بیمار احساس کنند که استثناء هستند و می توانند بدون کمک موفق به ترک اعتیاد شوند. اما پیچیدگی های زیادی در این زمینه وجود دارد. برخی از مطالعات و مقالات ، مانند مقاله روانشناسی امروز ، در مورد مطالعات و مشاهدات از نظرسنجی ها بحث می کنند. این مقالات نشان می دهد بیشتر افرادی که دارای اعتیاد یا مشکل سوءمصرف مواد هستند ، نسبت به معتاد بودن گلایه داشتند. این نظرسنجی از افرادی است که خود مصرف مواد مخدر یا الکل را گزارش می دهند.از طرف دیگر ، یک مطالعه تحقیقاتی نشان داد افرادی که در ترک مواد مخدر کمک داشته اند ، در طولانی مدت بیشتر از احتمال بازگشت بیماری خودداری می کنند. به طور خاص ، بعد از سه سال ، ۶۲.۴ درصد از افرادی که برای بهبودی کمک دریافت کرده اند ، در مقایسه با تنها ۴۳.۴ درصد از افرادی که سعی در بهبودی خود بدون کمک داشتند ، موفق تر بوده اند. مطالعات دیگر مانند BMC نشان داده است که افرادی که سعی در ترک کردن به تنهایی داشتند در مقایسه با آنان که در ترک کردن کمک داشته اند از ایمنی و آسایش کمتری بهره مند بودند. همچنین گروهی که بدون کمک ترک اعتیاد را تجربه کردند بازگشت مجدد به اعتیاد را بیشتر تجربه کردند. تضادهای به ظاهر در مطالعات مربوط به سوء مصرف مواد ممکن است گیج کننده باشد. با این حال ، می توان هنگام بررسی عوامل مختلف پیچیدگی ، آنها را روشن کرد.

چالش برای ترک اعتیاد خصوصی هنگامی رخ می دهد که:

 اختلالات روانی اساسی یا مشترکی مانند افسردگی یا اضطراب وجود دارد.این فرد مدت طولانی است که به شدت از مواد مخدر استفاده می کند.سابقه خانوادگی اعتیاد یا بیماری روانی وجود دارد.این فرد قبلاً چندین چرخه اعتیاد و عود را پشت سر گذاشته است.داروهای متعدد یا ترکیبی از داروها و الکل درگیر اعتیاد شخص هستند.فرد برای تغییر رفتار انگیزه درونی یا بیرونی ندارد.بیشتر مقالات ، مانند مقاله TIME نتیجه می گیرند که دلیل اصلی اینکه برخی افراد بدون کمک می توانند مواد مخدر را ترک کنند این است که آنها انگیزه ای شدید برای تغییر رفتار خود دارند. از آنجا که برنامه های دارویی می توانند این انگیزه را تقویت کنند ، به احتمال زیاد منجر به تغییر طولانی مدت می شوند.  بنابراین ترک اعتیاد خصوصی و با کمک پزشک می تواند برای برخی افراد بسیار نتیجه بخش باشد.

جوانب مثبت و منفی ترک اعتیاد خصوصی در مشهد

افرادی که به دلیل مراقبت از خود درمورد سوءمصرف مواد مخدر ، مراقب هستند ، باید جوانب مثبت و منفی را ترک اعتیاد خصوصی را بدانند. ما در مرکز مشهد مجری ترک اعتیاد خصوصی نیز هستیم اما بهتر است بدانید که : غیبت کوتاه در کار ، مدرسه یا سایر تعهدات برای شخص ممکن است روی دهد.هزینه پایین برای درمان و ترک اعتیاد خصوصی مورد توجه اشخاص است.امکان حفظ محرمانه بودن در مورد مشکل سوء مصرف مواد مخدر وجود دارد.علائم ترک خطرناک ، به ویژه برای الکل و بنزودیازپین ها ، براساس روانشناسی امروز نیز از خصوصیات ترک اعتیاد خصوصی است.ناراحتی شدید و خطر عود در هنگام سم زدایی وجود دارد. ممکن است دوستان و خانواده در صورت نیاز مراقبت های ۲۴/۷ در دسترس نباشند.خطر عود بیشتر که منجر به مصرف بیش از حد بعدی می شود.

گزینه های متفاوت ترک اعتیاد خصوصی

خدمات درمان سوء مصرف مواد به چندین طریق ارائه می شود که می تواند نیازهای فرد برای انعطاف پذیری ، هزینه و محرمانه بودن را برآورده کند. معالجه سرپایی یا بستری شدن در بیمارستان: در صورت امکان ، می تواند فرد را در حالی که هنوز در خانه زندگی می کند معالجه کند. این امر باعث می شود که از کار ، مدرسه و سایر مسئولیت ها خودداری نکند. تا زمانی که فرد دارای یک شبکه پشتیبانی خوب و سطح بالایی از انگیزه برای تغییر باشد ، این گزینه ها می توانند پشتیبانی اضافی را فراهم آورند که امکان دستیابی به بهبودی طولانی مدت را فراهم می کند. برای افرادی که ریسک عود خفیف تا متوسط ​​دارند یا افراد مبتلا به سابقه عود ، این برنامه مفید است. همچنین می توانند باعث شود مسئله سوء مصرف مواد را محرمانه نگه داشته و به جلوگیری از خطر از دست رفتن شغل یا افت شهرت کمک کند.اگر بستری برای ترک اعتیاد خصوصی ضروری باشد – مانند افرادی که ریسک عود متوسط ​​تا زیاد دارند یا سابقه سوءاستفاده شدید یا اعتیاد دارند – می توان برنامه ای پیدا کرد که کم هزینه یا دارای بودجه دولتی باشد. بیمه ممکن است درمان را تحت پوشش خود قرار دهد ، و گاهی اوقات تسهیلات برنامه های پرداخت را ارائه می دهند تا به مقرون به صرفه بودن آن کمک کند.

چگونه می توان پشتیبانی برای ترک اعتیاد خصوصی پیدا کرد

ادارات بهداشت روان محلی یا دولتی ، مانند سوء مصرف مواد و اداره خدمات بهداشت روان ، می توانند منابع و لیست تجهیزات درمانی را در مناطق محلی تهیه کنند. هنگام انتخاب یک مرکز درمانی ، باید درمورد پشتیبانی مالی ، برنامه های درمانی مبتنی بر تحقیق و مراقبت های ویژه از شرایط همزمان یا سایر جنبه های منحصر به فرد تاریخ اعتیاد فرد سؤال کنید.هنگامی که یک مرکز درمانی مناسب یافت می شود ، کمک گرفتن از طریق یک برنامه حرفه ای می تواند ابزاری برای کاهش ناراحتی های ترک اعتیاد باشد. فراهم آوردن سطح تمایل به تغییر و انگیزش که نشان داده شده است منجر به نتایج مثبت می شود ، و فرد را در توسعه یاری کند. ابزار و اعتماد به نفس برای ماندن ممتنع و دستیابی به بهبودی طولانی مدت نیز بسیار مهم است.

۴/۵ - (۴ امتیاز)
  • جهت تعیین وقت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید : 09157040898
  • آدرس : مشهد , اقدسیه 50، نبش نقویه 32 ، مطب روانشناسی دکتر اسماعیل زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتری مطالعه کنید