تماس

کنترل خشم در ترک اعتیاد

کنترل خشم در ترک اعتیاد

کنترل خشم در ترک اعتیاد : هر کسی در زمان هایی احساس خشم می کند. این موضوع به فشارهای زندگی مثل پول و یا مشکلات خانه و یا سختی های زندگی ربط دارد. برای بعضی افراد برخی از مشکلات بدتر بوده و مانع از زندگی عادی می شود. خشم وقتی خیلی شدت می گیرد باعث بروز مشکل می گردد به عنوان مثال برخی افراد بع علت خشونت های بیش از حدی که در فضای زندگی خود دارند به سمت اعتیاد کشیده می شوند. خشونت هنگامی که زیاد اتفاق می افتد و به مدت طولانی رخ می دهد باعث از بین رفتن روابط یا کار و در برخی مواقع، اگر منجر به رفتاری مانند خشونت شود، باعث ایجاد درگیری ها و مشکلات قانونی خواهد شد.

کنترل خشم در ترک اعتیاد

اغلب وقتی عصبانی هستیم اصلی ترین چیزی که به آن آگاهی داریم حالت خشم مان است. رفتارمان می تواند به شدت از حالت کج خلقی ملایم به عصبانیت و پرخاش گری تغییر یابد. وقتی خشم به نقطه اوجش می رسد ما دیگر از اطرافمان آگاهی چندانی نداریم. اگر در جستجوی علت خشم خود باشیم باید توجه مستقیم خود را به عوامل خارجی به حوادث یا افرادی که در دنیای  اطرافمان هستند، جلب کنیم.

چه عواملی موجب خشم می گردد؟

  1. ممکن است در مقابل عکس العمل به عوامل خارج از خودمان مانند اتفاقات یا افراد دیگر یا به خاطر نگرانی بیش از حد به مشکلات شخصی خودمان خشم رخ دهد.
  2. خاطرات غمناک گذشته می تواند منجر به احساسات و افکار خشمگین شود. اشاره به این موضوع حایز اهمیت است که رویدادها یا افراد منجر به عصبانیت شما نمی شوند بلکه نوع نگرش شما به آن ها است که شما را خشمگین می کند.
  3. بعضی افراد از دیگران عصبانی تر هستند. تحقیقات نشان می دهد که این افراد تحمل کمی در مقابل ناکامی ها دارند.
  4. بعضی از افراد در خانواده هایی رشد کرده اند که کنترل احساسات در آن ها ضعیف و درجه خشم بالا بوده است.

چرخه معیوب خشم

مشکلاتی که با دیگران داریم، وقایع یا موقعیت های خسته کننده، فشار روانی، اگر وقتی برای خودمان نداشته باشیم و چیزهایی از این دست، می توانند بر هم تاثیر گذاشته و مارا از کنترل خارج کند. رفتار عصبانی منجر به عکس العمل عصبانی از طرف دیگران می گردد. علایم بدنی خشم، ما را از کنترل خارج می کند و باعث می شود حالمان بدتر گردد. افکار خشمگین و تند مزاج باعث می شود بیشتر عصبانی شویم.

کنترل خشم در ترک اعتیاد

برای کنترل خشم در ترک اعتیاد چند گروه از روش ها را که منجر به کنترل افکار و همین گور نشانه های فیزیکی خشم و کاهش رفتار پرخاش گرانه می شود با هم مرور می کنیم. در مرحله اول با افکار شروع می کنیم.

افکار خشمگین: افکار باعث ایجاد خشم در ما می شوند. ولی معمولا افرادی که قادر به کنترل خشم خود نیستند متوجه این افکار نمی شوند.

افکار تحریک کننده: افکار منفی هستند که به ذهنتان خطور کرده و با تکرار زیاد باعث می شوند حال تان بدتر شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر کنترل خشم برای ترک آسان اعتیاد می توانید با بهترین روانشناسان مشهد از طریق شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید. وب لاگ ( ترک اعتیاد مشهد طلوع زندگی ) ما هم فعال شده و قابل دسترسی است و می تونید مارو دنبال کنید. بلاگ ما را بررسی کنید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
  • جهت تعیین وقت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید : 09157040898
  • آدرس : مشهد , اقدسیه 50، نبش نقویه 32 ، مطب روانشناسی دکتر اسماعیل زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتری مطالعه کنید