تماس

چگونه از روشهای رفتاری برای ترک اعتیاد فوق سریع در مشهد استفاده می شود؟

ترک اعتیاد سریع مشهد و چرایی انتخاب آن

رفتارهای درمانی به بیماران کمک می کند تا روند ترک اعتیاد را به صورت فوق سریع در کلینیک مشهد تجربه کنند. هرچند این موارد در اغلب کلینیک های ترک اعتیاد همراه با روش های دارویی استفاده می شوند.  به هر حال رفتارهای درمانی به بیماران کمک می کند تا :

نگرش ها و رفتارهای مربوط به مصرف مواد را اصلاح کند.

مهارتهای زندگی سالم را افزایش دهد.

با سایر روش های درمانی مانند دارو به ترکک اعتیاد فوق سریع ادامه دهد.

بیماران می توانند در بسیاری از موارد مختلف با رویکردهای مختلف درمانی ، ترک اعتیاد فوق سریع را تحت تسلط قرار دهند.

درمان رفتاری سرپایی شامل برنامه های متنوعی برای بیمارانی است که در یک برنامه منظم به یک مشاور بهداشت رفتاری می روند. بیشتر برنامه ها شامل مشاوره درباره مواد مخدر به صورت فردی یا گروهی یا هردو است. این برنامه ها به طور معمول به اشکال مختلفی از رفتار درمانی ارائه می شوند.

انواع رفتار درمانی در روند ترک اعتیاد فوق سریع در مرکز مشهد

 

رفتار درمانی در کنار دارو درمانی به همراه ماوره بهترین دکتر ترک اعتیاد مشهد در کلینیک ما به بیمار کمک می کند تا با سرعت بیشتری روند درمان را طی کند.

درمان شناختی – رفتاری یکی از روش های کاربردی در ترک اعتیاد فوق سریع است. این روش به بیماران کمک می کند تا شرایطی را که در مواجه با آنها به احتمال زیاد از مواد مخدر استفاده می کنند ، تشخیص دهند ، دوری کنند و مقابله کنند. در واقع این نوعع درمان به نوعی خودشناسی با مشاوره پزشک معالج است. درمان خانوادگی چند بعدی روش بعدی برای ترک اعتیاد فوق سریع در کلینیک مشهد است.

برای نوجوانان دارای مشکلات سوء مصرف مواد مخدر و همچنین خانواده های آنها این روش به شدت کاربرد دارد. این روش طیف وسیعی از تأثیرات در الگوهای سوء مصرف مواد مخدر را نشان می دهد. برای بهبود عملکرد کلی خانواده طراحی شده است.مصاحبه انگیزشی را مد نظر قرار می دهد. این مصاحبه بیشترین آمادگی افراد را برای تغییر رفتار و ورود به معالجه می سنجد.مشوقهای انگیزشی (مدیریت احتمالی) از دیگر روش های رفتار درمانی برای ترک اعتیاد فوق سریع در کلینیک مشهد است. این روش از تقویت کننده مثبت برای تشویق و خودداری از مصرف داروها استفاده می کند. در ابتدا بعضی اوقات ، بیماران در هر هفته در جلسات سرپایی متعدد فشرده ویزیت می شوند.

پس از انجام درمان فشرده ، بیماران به درمان سرپایی منظم  در موارد کمتری ملاقات می شوند .  در این حالت ساعات کمتری در هفته انجام ویزیت انجام می شود ، کمک می کند تا به بهبودی سریع تر انجام شود. در سپتامبر سال ۲۰۱۷ ، FDA اجازه داد تا اولین برنامه کاربردی موبایل ، reSET marketing برای کمک به معالجه اختلالات مصرف مواد به بازاریابی بپردازد. این برنامه در نظر گرفته شده است تا با درمان سرپایی برای درمان الکل ، کوکائین ، ماری جوانا و اختلالات استفاده از مواد محرک مورد استفاده قرار گیرد. در دسامبر سال ۲۰۱۸ ، FDA برای کمک به درمان اختلالات مصرف مواد افیونی ، یک برنامه پزشکی موبایل ، reset  را اضافه کرد. این نرم افزار یک روش درمانی شناختی رفتاری است و باید در کنار درمان که شامل بوپرنورفین و مدیریت احتمالی است ، استفاده شود.

تاثیر بستری در ترک اعتیاد فوق سریع

 

معالجه بستری یا خانگی نیز می تواند در ترک اعتیاد فوق سریع بسیار مؤثر باشد. به خصوص برای افرادی که مشکلات شدیدتری دارند (از جمله اختلالات همزمان) بستری در بهترین مرکز ترک اعتیاد مشهد و زیر نظر بهترین دکتر ترک اعتیاد الزامی است. مجوزهای درمان خانگی ، مراقبت ساختاری و فشرده ۲۴ ساعته ، از جمله مسکن ایمن و مراقبت پزشکی را می توان برای ترک اعتیاد فوق سریع در نظر گرفت. در مراکز درمانی خانگی ممکن است از روشهای مختلف درمانی استفاده شود. آنها عموماً با هدف کمک به بیمار در زندگی عاری از مواد مخدر و بدون جرم پس از درمان همراه هستند. نمونه هایی از برنامه درمان خانگی عبارتند از:

اجتماعات درمانی ، که برنامه هایی کاملاً ساختاری هستند که در آن بیماران در یک محل اقامت قرار می گیرند ، به طور معمول برای ۶ تا ۱۲ ماه. کل جامعه  از جمله کارکنان درمان و افراد در حال بهبود ، به عنوان عوامل اصلی تغییر عمل می کنند. بر روی نگرش ، درک و رفتار بیمار درمورد استفاده از مواد مخدر تأثیر می گذارند.درمان خانگی کوتاه مدت ، که به طور معمول به سم زدایی و همچنین ارائه مشاوره فشرده اولیه و آماده سازی برای معالجه در یک جامعه محور می پردازد.

مسکن احیا ، که مسکن کوتاه مدت تحت نظارت را برای بیماران فراهم می کند اغلب به دنبال انواع دیگر معالجه بستری یا خانگی است. این روش می تواند به افراد در انتقال زندگی مستقل کمک کند. مثلاً کمک به آنها در یادگیری نحوه مدیریت امور مالی یا به دنبال اشتغال ، و همچنین اتصال آنها برای پشتیبانی از خدمات در جامعه کمک کند.

آیا ترک اعتیاد فوق سریع برای مجرمان کیفری متفاوت است؟

 

تحقیقات علمی از اواسط دهه ۱۹۷۰ نشان می دهد که سوء مصرف مواد مخدر می تواند به بسیاری از مجرمین مواد مخدر کمک کند تا نگرش ، عقاید و رفتارهای خود را نسبت به سوءمصرف مواد مخدر تغییر دهند. از عود جلوگیری کند.  با موفقیت خود را از زندگی سوءمصرف مواد و جرم خارج کنند. بسیاری از اصول درمان اعتیاد به مواد مخدر برای افرادی که در سیستم عدالت کیفری قرار دارند مشابه افراد جامعه است. با این حال ، بسیاری از متخلفین به انواع خدمات مورد نیاز خود دسترسی ندارند. درمانی که از کیفیت پایین برخوردار نباشد و یا متناسب با نیاز متخلفین باشد ، ممکن است در کاهش مصرف مواد مخدر و رفتار مجرمانه مؤثر نباشد. بنابراین اغلب مجرمین در ترک اعتیاد فوق سریع با مشکلاتی روبرو هستند.

علاوه بر اصول کلی درمان ، برخی ملاحظات خاص برای متخلفان شامل موارد زیر است:

 

درمان باید شامل توسعه مهارتهای شناختی خاص برای کمک به مجرم در تنظیم نگرش و عقاید منجر به سوء مصرف مواد مخدر و جرم باشد. این شامل مهارت های مربوط به تفکر ، درک ، یادگیری و به خاطر سپردن است.برنامه ریزی درمانی باید شامل خدمات متناسب در مرکز اصلاح و همچنین انتقال به درمان مبتنی بر جامعه پس از آزادی باشد.هماهنگی های مستمر بین ارائه دهندگان درمان با دادگاهها یا مأمورین مشروط بر سر رسیدگی به نیازهای پیچیده مجرمان که مجدداً وارد جامعه می شود.

چالش های اعتیاد مجدد

 

سوءمصرف مواد مخدر عملکرد مغز را تغییر می دهد و بسیاری از موارد می توانند هوس مواد مخدر را در مغز “تحریک کنند”. بسیار مهم است که افراد تحت درمان ، به ویژه معالج در یک بیمارستان یا زندان بستری شوند. آنها باید بدانند که چگونه تشخیص دهند بیمار هستند، چگونه اجتناب کنند ، و مقابله با محرک هایی که احتمالاً بعد از درمان در معرض آن قرار می گیرند  را بدانند.

 

۲/۵ - (۱ امتیاز)
  • جهت تعیین وقت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید : 09157040898
  • آدرس : مشهد , اقدسیه 50، نبش نقویه 32 ، مطب روانشناسی دکتر اسماعیل زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتری مطالعه کنید
ترک اعتیاد کراک مشهد
خدمات ترک اعتیاد

ترک اعتیاد کراک مشهد

ترک اعتیاد کراک مشهد راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد کراک مشهد برای مصرف کنندگان به گزارش مرکز ترک اعتیاد کراک مشهد اعتیاد به کوکائین یکی

اطلاعات بیشتر »