تماس

اعتماد به نفس و اهمیت افزایش آن در ترک اعتیاد

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس از صفات برجسته غیر ذاتی و اکتسابی انسان و یک ویژگی تحسین برانگیز و قابل ستایش است. همه می دانیم که ستایش مخصوص آن دسته از توانایی هاست که فرد با سعی و تلاش خود آن ها را به دست می آورد. باید بدانید اگر مدت طولانی به گونه ای رفتار کرده باشید که اعتماد به نفس شما سرکوب شده باشد، باز می توانید با تمرین و ممارست ، بذر اعتماد به نفس را در وجودتان بکارید و بپرورانید.

اعتماد به نفس با انجام کارهای ساده

برای افزایش اعتماد به نفستان، موارد زیر را به کار گرفته و هر روز تمرین کنید تا از بروز مشکلاتی که ناشی از ضعف اعتماد به نفس شما است پیشگیری شود:

۱-بهانه تراشی نکنید: شایع ترین بهانه ای که می توانید در برابر هر تغییر مثبتی آورده شود این است که من ذاتا این طور هستم یا من این طور زندگی کرده ام. خیر، عذر شما پذیرفته نیست. اعتماد به نفس بالا به سلامت و نوع زندگی شما بستگی دارد. با جسم خود خوب رفتار کنید.

۲-از خودتان به خوبی یاد کنید: جنبه های مثبت و منفی خودتان را توام در نظر بگیرید اما به جنبه های مثبت توجه بیشتری داشته باشید. اگر نقاط ضعفی دارید، مطمئنا در مقابل آن نقاط قوتی نیز دارید. لیستی از نقاط قوت خود، حتی کوچک ترین آن ها تهیه کنید.

۳-بپذیرید که غیر از کارهای اشتباه قطعا اعمال مثبت هم انجام می دهید: آن ها را نیز به حساب بیاورید. همچنین به خاطر کوچک ترین کار خوب، خودتان را تایید و تشویق کنید.

۴-اگر کار اشتباهی انجام دادید، به جای سرزنش خودتان عمل خود را سرزنش کنید. به طور کلی اعمالتان را ارزیابی کنید نه کل وجودتان را. اشتباه لازمه انسانیت است اگر چه ناخوشایند باشد.

۵-روزانه جملات زیر را به جای هم به کار ببرید:

نمی توانم = سعی خواهم کرد

شکست = تجربه جدید

فکر نمی کنم قبول شوم = انشاء ا… قبول می شوم

هرگز خود را به خاطر این کار نخواهم بخشید = اشتباه خود را جبران خواهم کرد

برای دریافت مشاوره در زمینه افزایش اعتماد به نفس و اهمیت آن در ترک اعتیاد می توانید با بهترین روانشناسان مشهد از طریق شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید. بلاگ ما را بررسی کنید.

۴/۵ - (۳ امتیاز)
  • جهت تعیین وقت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید : 09157040898
  • آدرس : مشهد , اقدسیه 50، نبش نقویه 32 ، مطب روانشناسی دکتر اسماعیل زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتری مطالعه کنید
ترک اعتیاد متادون در مشهد
خدمات ترک اعتیاد

ترک اعتیاد متادون در مشهد

ترک اعتیاد متادون در مشهد راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد متادون در مشهد راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد متادون مشهد برای مصرف کنندگان مرکز ترک

اطلاعات بیشتر »
ترک اعتیاد آسان مشهد
خدمات ترک اعتیاد

ترک اعتیاد آسان مشهد

ترک اعتیاد آسان مشهد : امروزه جوامع بسیاری در دنیا درگیر مشکل اعتیاد هستند اما پرسش این است که اعتیاد چیست و چگونه باید از

اطلاعات بیشتر »