تماس

آشنایی با روش های کنترل استرس و تاثیر آن در ترک اعتیاد

روش های کنترل استرس

روش های کنترل استرس : امروزه استرس یک حقیقت در زندگی می باشد. هر کجا باشید و هر کاری انجام دهید نمی توانید از آن اجتناب کنید. ولی می توانید با روش های متعددی آن را تحت کنترل در آورید تا استرس شما را کنترل نکند. در زندگی تغییراتی نظیر رفتن به دانشگاه، ازدواج، تغییر شغل بیماری و یا حتی اعتیاد، عامل استرس های مکرر هستند.

البته توجه داشته باشید که برخی از استرس ها به نفع شما نیز هستند، به عنوان مثال رفتن به دانشگاه فرصت توسعه شخصیتی ، دوستان و شرایط زندگی جدید را به وجود می آورد. به همین دلیل شناخت خود و توجه به عوامل موثر بر ایجاد استرس حایز اهمیت است. یادگیری این موضوع زمان بر است و اگر چه نمی توانید استرس را نادیده بگیرید، ولی خبر خوب این است که می توانید تاثیرات مضر آن را به حداقل برسانید. مهم ترین نکته در زمینه استرس این است که رشد آگاهی بر عکس العمل و تسلط شما بر شرایط است که این آگاهی در شناسایی راهکارهای مدیریت و کنترل استرس بسیار مفید است.

استرس چیست؟

استرس نوعی از واکنش های انسان در مقابل تغییرات حوادث و موقعیت ها در زندگی است. عکس العمل شما بر اساس ادراکتان از حوادث و موقعیت ها است اگر موقعیتی به نظرتان منفی بیاید، احساس خستگی و آشفتگی کرده و یا از کنترل خارج می شوید.

استرس همیشه جنبه منفی ندارد. برخی استرس ها سازنده بوده و باعث می شوند که ما انرژی لازم برای انجام برخی از کارها را به دست بیاوریم. به این گونه استرس ها، استرس خوب می گویند. به عنوان مثال: استرس ما در شب امتحان منجر به تمرکز بیشتر ما بر روی درس ها و خواند بیشتر جزوات درسی می گردد. آنچه برای یک فرد استرس زا است می تواند برای فردی دیگر فاقد استرس باشد. پس برداشت انسان ها از موقعیت ها در ایجاد و تداوم استرس تاثیر چشمگیری دارد.

کنترل استرس در ترک اعتیاد مشهد ، روش های کنترل استرس

همان طور که در مقدمه گفته شد می توانید استرس خود را تحت کنترل در آورید. در این راه اولین قدم شناخت هرچه بهتر خودتان است که این کار را می توانید با مراجعه به یک مشاور خوب به راحتی انجام دهید. باید ببینید عکس العمل تان در موقعیت های گوناگون چگونه است؟ چه عواملی باعث استرس تان می شود؟ بدانید کدام کارتان در اولویت قرار دارد و برای به یاد آوردن آن استرس نخواهید داشت.

۱-اولویت های خود را مشخص کنید: مدیریت زمان داشته باشید. لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید و آن ها را بر اساس اولویت هایتان طبقه بندی کنید این کار تا حد زیادی از استرس جلوگیری می کند.

۲-تمرین مواجه با موقعیت های استرس زا را انجام دهید: در مورد اتفاق و یا مواقعی که ممکن است با آن مواجه شوید فکر کرده و واکنش خود را تمرین کنید و راه هایی برای مواجه با موقعیت فرضی بیابید.

۳-خواسته های خود را بررسی کنید: سعی کنید اهداف واقع گرایانه داشته باشید. تحت فشار قرار دادن خود برای موفقیت خوب است ولی مطمئن شوید انتظارات تان واقع گرایانه است.

۴-سبک زندگی سالم داشته باشید: غذاهای سالم بخورید. برای استراحت و تمدد اعصاب وقت بگذارید.

۵-روش های تمدد اعصاب که برایتان مفید است را بیابید: دعا، یوگا، تمرین تمرکز. از زندگی تان لذت ببرید.

۶-تغییرات را به عنوان جزئی از زندگی بپذرید: هیچ چیز ثابت باقی نمی ماند. سیستم حمایتی از دوستان و خانواده تشکیل دهید تا در صورت نیاز با آن ها تماس بگیرید. به خود و ظرفیت خود اعتقاد داشته باشید. هم زمان از فعالیت هایی که برای کاهش استرس است ولی به استرس تان می افزاید اجتناب کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنترل استرس و تاثیر آن در ترک اعتیاد مشهد می توانید با بهترین مشاوران مشهد از طریق شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید. بلاگ ما را بررسی کنید.

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)
  • جهت تعیین وقت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید : 09157040898
  • آدرس : مشهد , اقدسیه 50، نبش نقویه 32 ، مطب روانشناسی دکتر اسماعیل زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتری مطالعه کنید
ترک اعتیاد سریع مشهد
خدمات ترک اعتیاد

ترک اعتیاد سریع مشهد

ترک اعتیاد سریع مشهد : منظور از اعتیاد یا وابستگی به مواد مخدر وابستگی جسمی و روانی است وابستگی جسمی وضعیتی است که در آن

اطلاعات بیشتر »
ترک اعتیاد متادون در مشهد
خدمات ترک اعتیاد

ترک اعتیاد متادون در مشهد

ترک اعتیاد متادون در مشهد راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد متادون در مشهد راههای پیشنهادی مرکز ترک اعتیاد متادون مشهد برای مصرف کنندگان مرکز ترک

اطلاعات بیشتر »