تماس

قرص اکس یا اکستازی چیست؟

ترک اعتیاد قرص اکستازی مشهد

اکستازی که به MDMA یا molly نیز معروف است ، یک داروی روانگردان فعال مصنوعی است که سرخوشی بالایی را در کاربر ایجاد می کند. اکستازی یک داروی روانشناختی اعتیاد آور است. افراد معتاد به این ماده هنگام ترک اعتیاد قرص اکس ، دچار علائم شدید ترک خواهند شد. ترک اعتیاد این قرص به این دلیل اتفاق می افتد که مغز کاربر به عملکرد اکستازی وابسته می شود. مرکز ترک قرص اکس مشهد در کلینیک طلوع زندگی آماده مشاوره برای ترک این ماده می باشد. ما تلاش می کنیم با بکار گیری بهترین دکتر ترک اعتیاد مشهد روند ترک ماده مخدر را آسانتر و غیر قابل برگشت انجام دهیم.

قرص اکس در زمان مصرف و ترک چگونه عمل میکند ؟

استفاده از اکستازی یا قرص اکس باعث افزایش فعالیت انتقال دهنده های عصبی – به ویژه آنهایی که بر احساس شادی و عشق تأثیر می گذارند – در مغز است. این باعث می شود احساسات سرخوشی بالا و مثبت همراه با استفاده از اکستازی بوجود بیاید. با این حال ، این افزایش فعالیت همچنین به سرعت باعث از بین رفتن مغز و مواد شیمیایی مورد نیاز برای احساس این سرخوشی می شود. بهترین مرکز ترک اعتیاد مشهد نیز از عوارض ترک قرص اکس آگاه است و بی شک راجع به اثرات این ماده بر مغز اطلاعاتی را ارائه خواهد داد. پس از استفاده طولانی مدت ، مغز کاربر می تواند به عملکرد و این احساسات مثبت وابسته شود. هنگامی که کسی مصرف دارو را ترک کرد ، از آنجا که مغز آنها سعی می کند نحوه عملکرد صحیح و بدون استفاده از آن را دوباره آغاز کند برای شبیه سازی این احساسات نیروی زیادی صرف کرده و در نتیجه بخشی از آن از بین می رود. در حین ترک قرص اکس ، کاربران معمولاً بر خلاف آنچه با مصرف این ماده احساس می کردند اینبار احساساتی همچون افسردگی و اضطراب را تجربه می کنند.

علائم ترک قرص اکس چیست؟

برای آگاهی بیشتر راجع به جزئیات علائم ترک می توانید با بهترین مرکز ترک اعتیاد مشهد مشور کنید و از آنها بخواهید آنچه در مراحل ترک قرص اکس پیش روی شماست را برایتان مشخص کنند تا بهتر تصمیم بگیرید. علائم ترک قرص اکس یا اکستازی عمدتاً روانشناختی است ، اما برخی از کاربران اثرات جسمی را نیز تجربه می کنند. علائم و مدت زمان برداشت از نظر ویژگی های خلقی و ژنتیکی و جسمی و روحی افراد متفاوت است. برخی از مواردی که روند ترک قرص اکس را تجربه کرده اند این علائم را با توجه به این آیتم ها  متغیر دانسته اند و عبارتند از:تحملفراوانی و مدت زمان استفاده از مواد مخدر یا قرص اکسمتابولیسم و ​​سلامت کلی سن جنسیت ژنتیک همچنین ممکن است یک کاربر که اعتیادهای مختلفی دارد ، ترک اعتیاد شدید و پیچیده تری داشته باشد و کاربر دیگری که همزمان با اختلالات سلامت روان روبرو است نیز ممکن است چالش های دیگری را تجربه کند.

بنابراین برای دانستن این موارد بهتر است با بهترین دکتر ترک اعتیاد مشهد مشورت کنید.ترک قرص اکس در مشهد یا همان اکستازی می تواند علائم روانی جدی ایجاد کند و برخی از کاربران ممکن است ناراحتی جسمی را تجربه کنند. با این حال ، اثرات جسمی معمولاً خفیف بوده و خطرناک نیست. علائم ترک اکستازی ممکن است شامل موارد زیر باشد: افسردگیگیجیاضطرابهوستحریکپارانویابیخوابیخستگیتمرکز مشکلاز دست دادن اشتهامشکلات حافظهتغییر در درک قرص اکس یا اکستازی اغلب با سایر داروها مانند هروئین ، کتامین ، آمفتامین و سایر داروهای غیرمجاز همخوانی دارد. در بسیاری موارد ، اکستازی در کنار داروهای دیگر ، مانند ماری جوانا ، کوکائین یا LSD نیز مصرف می شود.

دشوار است بدانید چه چیزی در قرص اکستازی وجود دارد که بسیاری از کاربران تمایل دارند که آن را با داروهای دیگر ترکیب کنند به همین نسبت علائم ترک اغلب برای هر شخص متفاوت است.اگرچه ترک قرص اکس در مرکز مشهد یا اکستازی به طور معمول علائم جسمی خطرناکی ایجاد نمی کند ، اما ترک اعتیاد غیر اصولی می تواند بسیاری از کاربران را به عود مصرف قرص اکس مجبور کند.

عود در طی فرایند ترک قرص اکس خطرناک است زیرا تحمل کاربر کاهش یافته است. اگر آنها به همان میزان از اکستازی قبل روی آورند، در معرض خطر مصرف بیش از حد قرار دارند – که می تواند کشنده باشد.علائم ترک قرص اکس و مدت زمان فرایند مشاهده این علائم برای هر فرد متفاوت است. علائم معمولاً در طی چند روز از ترک دارو به اوج خود می رسد و حدود یک هفته ادامه دارد. علائم شدید روانی مانند افسردگی و هوس ممکن است برای چند هفته تا چند ماه ادامه یابد.

زمان بندی لازم برای ترک اعتیاد قرص اکستازی مشهد

مرکز ترک قرص اکس مشهد زمان بندی تقریبی را برای طی دوران تکر این ماده در نظر گرفته است که بدین شرح می باشد.بین روزهای ۱-۳ علائم ترک قرص اکس آغاز می شود. اضطراب ، تحریک پذیری ، بی خوابی ، عدم توانایی در تمرکز ، پارانویا و افسردگی ممکن است به سرعت و به شدت بروز کند. همچنین ممکن است کاربران اشتهای خود را از دست داده و از نظر جسمی و روحی احساس خستگی کنند.بین روزهای ۴-۱۰ اکثر علائم ترک حدود یک هفته طول می کشد و تا پایان این زمان شدت آن کم می شود. افسردگی ، هوس و مشکلات خواب ، تمرکز و حافظه ممکن است ادامه داشته باشد.روزهای ۱۱ و بیشتر در طی چند هفته آینده ، افسردگی می تواند شدید باشد زیرا شیمیایی مغز کاربر همچنان قابل تنظیم است. کاربر ممکن است هنوز با هوس ، بی خوابی و مشکلات غلظت و حافظه مقابله کند. این علائم در نهایت محو می شوند ، اما ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا برخی از کاربران کاملاً عاری از اثرات ترک باشند.

چرا بعضی از مردم می گویند اعتیاد به قرص اکس بیماری نیست

اینکه چرا برخی فکر می کنند اعتیاد نمی تواند یک بیماری باشد به این دلیل است که انتخاب فرد برای استفاده از مواد مخدر یا الکل مطرح است. در واقع اولین استفاده ممکن است به صورت انتخابی باشد. پس از تغییر مغز با اعتیاد ، اکثر متخصصان معتقدند که فرد کنترل رفتار خود را از دست می دهد. انتخاب مشخص نمی کند که آیا این اعتیاد به قرص اکس یک بیماری است یا خیر. بیماری های قلبی ، دیابت و برخی از انواع سرطان شامل انتخاب های شخصی مانند رژیم غذایی ، ورزش ، قرار گرفتن در معرض آفتاب و غیره است.

بیماری همان چیزی است که در نتیجه انتخاب ما در بدن اتفاق می افتد. برخی دیگر معتقدند که اعتیاد به قرص اکس بیماری نیست زیرا برخی از افراد معتاد بدون درمان بهتر می شوند. افراد مبتلا به اختلال در مصرف مواد خفیف ممکن است با کمی درمان بهبود یابند. افرادی که جدی ترین شکل اعتیاد را دارند معمولاً نیاز به درمان فشرده دارند و به دنبال آن باید مدیریت مادام العمر بیماری انجام شود.

با این حال ، برخی از افراد با اعتیاد شدید ، معمولاً پس از تجربه یک بحران جدی خانوادگی ، اجتماعی ، شغلی ، جسمی یا معنوی ، نوشیدن یا استفاده از مواد مخدر را بدون درمان متوقف می کنند. دیگران با حضور در جلسات خودیاری (۱۲ مرحله ای یا AA) بدون دریافت مراقبت های حرفه ای ، در صورت وجود ، به احساس هوشیاری می رسند. از آنجا که ما درک نمی کنیم که چرا برخی از افراد قادر هستند به تنهایی یا از طریق جلسات خودیاری در نقاط معینی از زندگی خود متوقف شوند ، افراد معتاد همیشه باید به دنبال معالجه باشند.

مرکز ترک اعتیاد طلوع زندگی به شما برای ترک اعتیاد کمک میکند .

۴.۷/۵ - (۶ امتیاز)
  • جهت تعیین وقت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید : 09157040898
  • آدرس : مشهد , اقدسیه 50، نبش نقویه 32 ، مطب روانشناسی دکتر اسماعیل زاده

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتری مطالعه کنید
ترک اعتیاد سریع مشهد
خدمات ترک اعتیاد

ترک اعتیاد سریع مشهد

ترک اعتیاد سریع مشهد : منظور از اعتیاد یا وابستگی به مواد مخدر وابستگی جسمی و روانی است وابستگی جسمی وضعیتی است که در آن

اطلاعات بیشتر »